top of page

ח"כ סתיו שפיר בראיון לרשת ב'


ליאת רגב: שלום לחברת הכנסת סתיו שפיר ממפלגת העבודה.

סתיו שפיר: בוקר טוב

ליאת רגב: את תומכת באיחוד באיחוד בין מפלגת העבודה לגשר?

סתיו שפיר: אני שמחה מאוד שאורלי לוי הצטרפה אלינו, אני פשוט חושבת שזה לא מספיק. אנחנו נמצאים במצב שבו משמאל לכחול לבן יש שלוש מפלגות כולם שותפות למאבק על הדמוקרטיה הישראלית ועל החשש לחרדה ממה יקרה פה אם נתניהו יקבל קדנציה נוספת. ויסכן את עתיד המדינה. ולצד החשש הזה לא נעשים מספיק צעדים כדי לדאוג שאף אחת מהמפלגות האלה לא תיפול מתחת לאחוז החסימה.

ליאת רגב: לא נעשים מספיק צעדים על ידי מי?

סתיו שפיר: בראש ובראשונה על ידי, קודם כל על ידי כל המלגות אבל בראש ובראשונה ההובלה כמובן צריכה להיות במפלגה שלי .

ליאת רגב: אבל יו"ר המפלגה לך כבר הודיע שלא יהיו יותר חיבורים...

סתיו שפיר: ואני חולקת עליו בעניין הזה, אני מאוד מעריכה את עמיר אבל אני חושבת שפה הוא טועה טעות קשה. אנחנו לא במצב או בשעה או בימים רגילים שבהם כל מפלגה יכולה לחשוב על עצמה ולהגיד איך אנחנו ממקסמים את עצמנו, אנחנו חייבים לחשוב כמחנה. כרגע במחנה שלנו יש מספר יש קהל , יש ציבור שלם שלא מבין איך יכול להיות שבין מפלגות שהן בסך הכל מסכימות על הדברים הגדולים, אפשר ללכת ולחדד את החידודים האידאולוגים שלנו לבד בחדר, אבל הדבר הגדול, בדברים הגדולים במאבק נגד מדינת ההלכה המושחתת שעלולה להיות פה אם נתניהו ימשיך אנחנו שותפים. והציבור לא מבין איך יכול להיות שאנחנו לא מתאחדים כדי לא לאבד מנדטים עכשיו לימין.

ליאת רגב: בגלל שעמיר פרץ אומר דברים אחרים ממך. הוא אומר אני לא רוצה לחבור למרץ כי אין לי עניין עכשיו לקחת מנדטים מהשמאל, אני רוצה לקחת מנדטים מהימין ולכן התאחדתי עם אורלי לוי אבוקסיס, אם אני אתאחד עם מרצ אני אפספס את המומנטום הזה.

סתיו שפיר: בואי אני אספר לך חדשות, במפלגת כחול לבן נמצאים כמה אנשים ימין ממש, אנשים שעבדו בלשכה של נתניהו, שמגיעים מהימין המתנחלי ממש. הם לא הצליחו הביא אליהם מנדטים מהציבור הזה בימין.

ליאת רגב: וזה אומר שעמיר פרץ טעה?

סתיו שפיר: ביום שאני אשמע את מנהיגי הימין מבטיחים בהבטחת הבחירות שלהם שהם יביאו מנדטים מהשמאל אז אולי אשנה כאן את דעתי.

ליאת רגב: כלומר את לא מאמינה לעמיר פרץ שהאיחוד הזה יביא מנדטים מהימין?

סתיו שפיר: לא לא לא אני חושבת שאפשר לגייס...

ליאת רגב: את אומרת שאם כחול לבן לא יצליחו למה אנחנו נצליח...

סתיו שפיר: אני אגיד לך את זה אחרת: אני חושבת שתנועה רעיונית, תנועה אידאולוגית כמו תנועת העבודה צריכה להציב לעצמה למטרה לצאת ולשכנע את הציבור ולגייס אותו אלינו ולא להסתכל על זה בכלל במונחים של ימין ושמאל, אלא איך אנחנו מנסים לשכנע מצביעים להצטרף לדרך שלנו.

ליאת רגב: עם אורלי לוי אבוקסיס, זה לא רעיון מצוין?

סתיו שפיר: זה מה שקורה במצב רגיל אבל השעה הזאת עכשיו היא שעת חירום. אנחנו חודשיים לפני בחירות. בחירות מהחשובות שהיו פה בהיסטוריה של מדינת ישראל. בשעה כזאת מחנה רציני ואחראי לא יכול להרשות לעצמו אפילו לא זליגה של מנדט אחד ימינה, וזה מה שיקרה אם אחת מהמפלגות שלנו לא תעבור את אחוז החסימה.

ליאת רגב: עמיר פרץ טעה סתיו? אני שואלת אותך שוב

סתיו שפיר: אמרתי לך מפורשות, תדפדפי, אמרתי שאני חולקת עליו בעניין הזה ואני מאוד מקווה שישתכנע ואני אגיד לך עוד סוד:

ליאת רגב: הוא לא יכול כבר לחבור למרצ.

סתיו שפיר: אנחנו מפלגה דמוקרטית ,ובמפלגה דמוקרטית מקבלים את ההחלטות בצורה דמוקרטית. ואת ההחלטה של עמיר לחיבור לגשר הוא יביא לוועידה. אני אומרת לך מפורשות: אני מסכימה ושמחה על החיבור של אורלי לוי ,אני פשוט חושבת שזה לא מספיק ושצריך להתאחד גם עם ישראל דמוקרטית וגם עם מרצ ולבנות פה מחנה דמוקרטי חזק שהולך להיאבק נגד מה שעושים בימין.

ותגידי לי את, מי הולך חוץ מאתנו, מי יניף את הדגל המדיני? מי ילחם על השלום? מי ילחם על הביטחון?

ליאת רגב: איזה דגל מדיני תניפו? את יודעת איזה דגל מדיני תניפו? כאתם יושבים עכשיו במפלגה שמספר שתיים שלה ישבה במפלגת ישראל ביתנו?

סתיו שפיר: אני אומרת לך , אני לא יודעת אם אנחנו לא מסכימות, עם כל הכבוד לאורלי היא ממש לא העניין פה, שוב ואני מאוד שמחה שהיא התגייסה.

ליאת רגב: אבל היא מספר שתיים אצלכם עכשיו ברשימה, את רוצה להגיד לי שלא תהיה לה השפעה על האג'נדה המדינית שלכם?

סתיו שפיר: אנחנו מוכרחים להיות מי שנאבקים על האג'נדה המדינית, בעיקר לאור השתיקה של כחול לבן. בעיקר לאור העובדה שבמקום המפלגה שבאה לנסות לקחת את המנדטים של מפלגת העבודה מפלגת כחול לבן לא מעזה להגיד מילה על הדברים הכי חשובים לחיים שלנו. ובזמן שרפי פרץ, שר החינוך של מדינת ישראל, מקדם פה אפרטהייד, והולך להביא לסיפוח של שלושה מיליון פלסטינים, לסגור, לחסל את ביטחון ישראל. להביא אותנו למצב של חוסר ביטחון תמידי, למצב של טרור, מצב בלתי אפשרי שאף אחד לא ירצה לחיות פה. כשאנחנו מול האיום הזה אם אנחנו לא נהיה אילה שנאבקים למען הביטחון ונאבקים למען פתרון מדיני, אז מי אנחנו? הרי זה התפקיד של מפלגת העבודה.

ליאת רגב: אם עמיר יתעקש להביא לוועידה את אישור איחוד גשר העבודה בלבד, ויאמר שזה האיחוד הסופי, את תתנגדי להחלטה הזאת?

סתיו שפיר: הוא חייב להביא לוועידה את האיחוד כי ועידת המפלגה היא זאת שמחליטה, כל עוד המפלגה דמוקרטית. ועמיר אני חושבת מכבד את הדמוקרטיה לכן הוא ישמח שאנחנו נעלה הצעה נגדית וההצעה שלי היה איחוד רחב בכל המחנה ומפלגת העבודה, הלוואי והיא יכולה, שתוביל את זה. אבל אני אומרת לך עוד דבר, מאחר ואנחנו רואים שהימים קצרים, במקביל לזה שאני פועלת בתוך הועידה, אני גם פועלת לכך שיהיה עוד איחוד בתוך המחנה ,ואני באופן אישי מוכנה לסכן את המקום הפוליטי שלי כדי שיהיה איחוד כזה.

ליאת רגב: עם מי?

סתיו שפיר: אני חושבת שכרגע האינטרסים האישיים שלנו הם לא מה שחשוב וגם האינטרסים המפלגתיים שלנו, הם פחות חשובים מהאינטרס העליון שהוא שהמדינה תוכל להתגבר על התקופה הקשה הזאת.

ליאת רגב: סתיו, מה זאת אומרת שאני פועלת באופן אישי לאיחוד נוסף, את מנהלת מו"מ על דעת עצמך?

סתיו שפיר: אני מדברת עם כל הגורמים בתוך המחנה

ליאת רגב: על דעתו של עמיר פרץ?

סתיו שפיר: על דעת הציבור שתומך בדרך שלי ובדרך שלנו, של כולו.

ליאת רגב: אבל לא על דעתו של יושב הראש שלך.

סתיו שפיר: גם יושב הראש וגם אני, וכל המועמדים בפריימריז שהסתיימו רק לפני שבועיים , כולנו התחייבנו לחיבורים במחנה, את יכולה ללכת ולקרוא את הציטוטים. כולם, גם עמיר פרץ נבחר כי לעשות את החיבורים האלה, ובמלוא ההערכה והכבוד ואני תמיד, והיו לי יושבי ראש במפלגה שהייתי יותר קרובה אליהם וכאילה שפחות, זה ממש לא העניין פה, תמיד עמדתי והתייצבתי לטובת המפלגה בכל רגע נתון וגם היום...

ליאת רגב: אבל את פועלת פה בניגוד לעמדה שלו, הוא אמר שלא יהיו יותר חיבורים ואת חותרת להגיע לחיבורים נוספים.

סתיו שפיר: לא, אני פועלת לטובת מדינת ישראל, וכרגע האינטרס המפלגתי, שהוא חשוב, הוא פחות מהאינטרס של מדינת ישראל והאינטרס של המדינה זה שאנחנו נוכל בבחירות האלו לסיים תקופת דור של הסתה, שנאה ופילוג , שמוביל בנימין נתניהו, עוד משהיה יו"ר אופוזיציה וכשהיה ראש ממשלה בפעם הראשונה. אנחנו צריכים לסיים את התקופה הזאת ובשביל זה, אני לא אתן שהמחנה שלי בוא זה שיגיש לנתניהו את המדינה על מגש של זהב.

ליאת רגב: ומה תעשי בסופו של דבר אם ההצעה של עמיר פרץ היא זאת שתתקבל בסופו של דבר בוועידה, ולא שלך?

סתיו שפיר: ולכן אמרתי אני פועלת באופן מקביל גם לייצר איחוד נוסף בתוך המחנה.

ליאת רגב: אם ההצעה של עמיר פרץ תתקבל בוועידה, את תישארי במפלגת העבודה?

סתיו שפיר: אנחנו מדברים ביננו גם בין חברי הכנסת והמועמים בתוך מפלגת העבודה, וגם ביחד עם הפעילים ואנחנו הולכים להוביל את הדבר הזה בכל מחיר, כן גם תוך סיכון המקום האישי שלי.

ליאת רגב: מה זאת אומרת?

סתיו שפיר: תראי יש לי היום מקום בטוח בכנסת. אני נכנסת לכנסת אבל להגיד לך שאם אני אשב ואסתכל על זה שאם מפלגה אחרת בכנסת לא תעבור את אחוז החסימה ובגלל זה ביבי יבחר שוב, אני לא יכולה לשבת בצד ולהסתכל על זה.

ליאת רגב: שזה אומר מה סתיו? שאם ההצעה שלך לא תעבור בוועידה ויהיה איחוד רק עם גשר, תישארי במפלגת העבודה?

סתיו שפיר: זה אומר שאני אדאג, אם אני יכולה לתמוך או לעזור לאיחוד בתוך המחנה, לכל איחוד, אז אני מתגייסת לזה בכל הכוח. אני רוצה שמפלגת העבודה תוביל את זה. אני מבינה שיש לנו כאן מחלוקת. אני נאבקת בתוך...

ליאת רגב: זו לא סתם מחלוקת, יש לך חלוקת עם היו"ר שלך.

סתיו שפיר: בסדר, גם ליושב הראש שלי היו מחלוקות עם יושבי ראש קודמים, זה בסדר, מפלגה דמוקרטית אפשר לעשות מחלוקות בצורה רצינית ומכבדת ויש פה הרבה מאוד כבוד.

ליאת רגב: ואם לא תצליחי, תישארי במפלגה סתיו?

סתיו שפיר: ואני אומרת לך אני נאמנה לדרך שאני מחויבת לדרך הזאת מול הציבור

ליאת רגב : כלומר לא תישארי במפלגת העבודה אם לא תצליחי

סתיו שפיר: אני אומרת לך את זה בצורה הכי ברורה שיש,

ליאת רגב: לא את לא אומרת לי את זה בצורה הכי ברורה שיש.

סתיו שפיר: אני הולכת לתמוך בכל כוחי בחיבור

ליאת רגב: ואם לא יהיה חיבור?

סתיו שפיר: אני לא הולכת לעבור מפלגה אם אין חיבור, אני לא הולכת לזוז אם אין חיבור , אני לא הולכת ואני ממש לא מתכוונת לצאת ממפלגת העבודה, זאת המפלגה שלי ואני אוהבת אותה אני אוהבת את מדינת ישראל יותר, ועכשיו אני הולכת לפעול בכל הכוח לזה שיהיה חיבור במחנה , הלוואי שביחד עם מפלדת העבודה ובהובלתה, לא יהיה, אני הולכת לתמוך בכל הכוח בחיבור הזה.

ליאת רגב: איך?

סתיו שפיר: אני קוראת כבר עכשיו לראשי המפלגות בתוך המחנה גם לראש ישראל דמוקרטית וגם לראש מרצ וגם לראש מפלגת העבודה, אפשר עכשיו, עכשיו, בואו לכאן ניפגש ביחד, אפשר לסגור את החיבור הזה . כולם יצאו מזה נשכרים כי אנחנו כולנו עם אינטרס אחד והוא האינטרס של מדינת ישראל.

ליאת רגב: מי יוביל את האיחוד?

סתיו שפיר: מי ש.., זה באמת, כל פעם חוזרים לשאלות הצהובות האלה.

ליאת רגב: כי השאלות האלו יהיו, הן לא צהובות בכלל הן ריאליות.

סתיו שפיר: זה מאוד צהוב, כי כל פעם מנסים להיכנס למאבקים הפרסונליים אחד עם השני, תאמיני לי לכל אחד בתוך הפוליטיקה יש ערמה של תלונות על כל אחד אחר, זה חלק מהפוליטיקה, מי שאכפת לו ממה קורה עכשיו במדינה, מוכן גם להתכופף קצת ולספוג את הדברים שמפריעים לו כי להיות. גם במפלגת העבודה אף פעם לא אמרת שהכל מושלם, כולם ותאמיני לי גם בימין לא מושלם, יש לאנשים מחלוקות אחד עם השני

ליאת רגב: מה את אומרת, לא חשבתי שאת חושבת ככה

סתיו שפיר: נכון צריך לדעת להסתדר כשהאינטרס של המדינה עומד בראש ואני בטוחה שבשאלת מי הראש, אפשר להכריע אותה.

ליאת רגב: אנחנו נסתפק בדברים האלו כרגע. חברת הכנסת סתיו שפיר, מפלגת העבודה, תודה רבה לך

סתיו שפיר: תודה, בוקר מצוין

Comments


bottom of page